ΒΟΑΚ και διόδια: Θα αξιοποιήσει η Ελλάδα, και πότε, την Ευρωπαϊκή Οδηγία που προβλέπει μειωμένα τέλη για τους τακτικούς χρήστες;

Στην Βουλή το θέμα με νέα Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη

Συνεχίζοντας την προσπάθεια να μην επιβαρυνθούν οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης με τα σχεδιαζόμενα από τον κ. Μητσοτάκη διόδια στον ΒΟΑΚ, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 17 ακόμη Βουλευτών, ​αναδεικνύει την υποχρέωση της Ελλάδας να συμμορφωθεί με Ευρωπαϊκή Οδηγία που προβλέπει μειωμένα τέλη διοδίων στους τακτικούς χρήστες των οδικών αρτηριών όπως ο ΒΟΑΚ, με Ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.





«Η εμμονή του κ. Μητσοτάκη να επιβάλει διόδια στους μόνιμους κατοίκους του νησιού για την χρήση του ΒΟΑΚ, έρχεται πλέον σε πλήρη αντίθεση και με Ευρωπαϊκή Οδηγία» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Θα συμμορφωθούν οι κυβερνώντες με το πνεύμα του Ευρωπαίου Νομοθέτη; Θα καταλάβουν ότι η πολιτική τους οδηγεί σε αδιέξοδο χιλιάδες συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν αναγκαστικά τον ΒΟΑΚ στις καθημερινές τους μετακινήσεις; Ή θα επιμείνουν πεισματικά σε μια τακτική που θα κάνει την χρήση του ΒΟΑΚ ‘’όνειρο απατηλό’’ για την πλειονότητα των συμπολιτών μας;».



Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ) 2022/362: «Τα κράτη μέλη θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να λαμβάνουν υπόψη τους κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες κατά την εφαρμογή των συστημάτων επιβολής τελών για τη χρήση της οδικής υποδομής από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, τα τέλη για τα επιβατικά οχήματα μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική επιβάρυνση των τακτικών χρηστών.». Τονίζεται επίσης ότι: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα κράτη μέλη να θεσπίσουν ένα δίκαιο σύστημα επιβολής τελών και ιδίως ένα σύστημα που δεν θα τιμωρεί τους χρήστες ιδιωτικών οχημάτων οι οποίοι, λόγω του τόπου κατοικίας τους στην επαρχία, σε δυσπρόσιτες ή απομονωμένες περιοχές, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τακτικότερα οδούς στις οποίες επιβάλλονται τέλη.». Αξίζει να τονιστεί ότι με την συγκεκριμένη Οδηγία, παρουσιάζονται ιδιαίτερα μέτρα με τα οποία η παραπάνω αρχή μπορεί να εξυπηρετηθεί, καθώς και το ότι συμπεριλαμβάνει υποδομές που έχουν υλοποιηθεί μέσα από συμβάσεις παραχωρήσεις που θα συναφθούν βάση δεσμευτικών προτάσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας με διαπραγμάτευση μετά τις 24 Μαρτίου 2022, περίπτωση στην οποία εμπίπτει και ο ΒΟΑΚ.



Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τον Υπουργό, αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ενσωμάτωσης της συγκεκριμένης οδηγίας στην εθνική νομοθεσία, καθώς και το ποιες εκπτώσεις - απαλλαγές διοδίων σε μόνιμους κάτοικους, συχνούς χρήστες, ΑμεΑ, κλπ, προτίθεται να εισάγει το Υπουργείο, στην υπό διαπραγμάτευση σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ.