Πλουμή - Παραγιουδάκης

Δεν ξεχνάει τον ΒΟΑΚ ο Χάρης Μαμουλάκης - Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπ. Υποδομών και Μεταφορών


Το μείζον ζήτημα της άμεσης προώθησης του έργου κατασκευής του ΒΟΑΚ, επαναφέρει στην επικαιρότητα ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης. 



--> Ψάχνεις τον ιδανικό αφυγραντήρα; Στην Di Babbo Climatecnica σε περιμένουν τα καλύτερα μοντέλα των κορυφαίων εταιρειών!

Ένα αναπτυξιακό έργο που έχει ανάγκη η Κρήτη και το οποίο ενώ είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έχει μπει στις καλένδες από τον κ. Μητσοτάκη.

Στην Επίκαιρη Ερώτηση τονίζεται ότι οι οικονομικές επιπτώσεις και το πακέτο μέτρων που θα υιοθετήσει κάθε κυβέρνηση προκειμένου να περιορίσει την έκταση και το βάθος της επερχόμενης ύφεσης, βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Σε πρόσφατη μάλιστα έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, γίνεται μνεία στην περιορισμένη επίδραση των μέχρι σήμερα εξαγγελθέντων μέτρων, δεδομένου ότι η δαπάνη γίνεται είτε με μεταβιβάσεις είτε με αναστολές φόρων που δεν επηρεάζουν άμεσα το ΑΕΠ. Για το σχεδιασμό των εν λόγω παρεμβάσεων, το κριτήριο του βαθμού επίδρασής τους στο Α.Ε.Π. κρίνεται ως μείζονος σημασίας. Στο ίδιο πνεύμα, το ΚΕΠΕ, επισημαίνει τον κομβικό ρόλο του Δημοσίου Τομέα για τον περιορισμό της ύφεσης, τονίζοντας ότι οι μοναδιαίες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις των κρατικών δαπανών στο Α.Ε.Π. και στην απασχόληση, δύναται να αντισταθμίσουν σημαντικό μέρος των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας στην ελληνική οικονομία.

«Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Κρήτης που ξεμπλόκαρε και ξεκίνησε να υλοποιείται από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δυστυχώς, έχει παγώσει» αναφέρει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Με δεδομένο ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της επιδημίας του κορονωϊού πρέπει να μειωθούν και προκειμένου να επιτευχθεί αυτό κρίνονται απαραίτητες παρεμβάσεις, όπως η υλοποίηση του ΒΟΑΚ, με υψηλό βαθμό επίδρασης στο Α.Ε.Π., ζητάω ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό, σχετικά με την μελετητική ωρίμανση του έργου, ποιες δηλαδή μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και ποιες υπολείπονται, καθώς και ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο τελικά θα χρησιμοποιηθεί από την Κυβέρνηση».

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η σημασία υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομών, μεταξύ των οποίων και αυτού του ΒΟΑΚ, κρίνεται ως εξέχουσας σημασίας.

Υπενθυμίζεται ότι για το εν λόγω έργο, η απελθούσα κυβέρνηση είχε προχωρήσει το σχεδιασμό και τις διαδικασίες κατά τα οριζόμενα στο ν.4412/2016, ωστόσο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού κ. Καραμανλή, δεν είχε προχωρήσει παρά στη δημοπράτηση “…μιας ιδέας με κάτι σκίτσα”. Ο κ. Υπουργός έχει δηλώσει ότι η μελετητική ωρίμανση του έργου προχωράει και εντός του καλοκαιριού θα είναι έτοιμες οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όσον αφορά το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί, ο κ. Υπουργός, μεταθέτει χρονικά τη γνωστοποίηση του μέχρι το τέλος του τρέχοντος εξαμήνου. Τέλος, ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης και δέσμευση του πρωθυπουργού το έργο ΒΟΑΚ, σε κάθε περίπτωση, να δημοπρατηθεί το 2021.

Υπενθυμίζεται ότι χάρη στις προσπάθειες της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα, υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ. Έχουν επίσης συντελεστεί όλες οι απαλλοτριώσεις (μια διαδικασία που διήρκεσε περίπου 30 χρόνια) και που κάθε αλλαγή στο σχεδιασμό, εκτός από το πρόσθετο κόστος των νέων απαλλοτριώσεων που θα προκύψουν, συνεπάγεται και μεγάλη καθυστέρηση – και μάλιστα αρκετών ετών – λόγω των χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών που τη συνοδεύουν.

Γι’ αυτό και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας σύμφωνα με τις αρχές της Ε.Ε. σε έναν ανταγωνιστικό διάλογο και έπειτα από την αξιολόγηση των σχετικών μελετών και της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία και τους φορείς, προέκρινε τη λύση των τριών χωριστών διαγωνισμών, για τρία αντίστοιχα τμήματα του έργου, με τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης.
Από τα Χανιά (με επέκταση δυτικά προς Κίσσαμο) μέχρι τη Χερσόνησο.
Από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη.
Από τη Νεάπολη μέχρι τη Σητεία.



Μια λύση που χαρακτηρίστηκε τόσο πολιτικά, όσο – και κυρίως – τεχνοκρατικά, ως η ιδανική. Η ορθότητα της παραπάνω απόφασης, αποδείχτηκε και από το γεγονός ότι 7 κατασκευαστικές εταιρείες συμμετέχουν στους δυο διεθνείς διαγωνισμούς που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Διαγωνισμοί που έγιναν σύμφωνα με τον εγκεκριμένο σχεδιασμό και τους κανονισμούς της Ε.Ε., με την πρώτη φάση να έχει ήδη ολοκληρωθεί. Σύμφωνα δε με τον χρονικό προγραμματισμό που υπήρξε, τον Σεπτέμβριο του ’19 θα είχαμε και τις τελικές προσφορές των συμμετεχόντων και με αυτόν τον τρόπο, σε ένα διάστημα 4 έως 5 ετών, ο νέος ΒΟΑΚ θα ήταν μια πραγματικότητα για την Κρήτη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.