Αντιπαραγωγική, ψυχοφθόρα και οικονομικά εξαντλητική για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς η διαδικασία της Τράπεζας Θεμάτων
Την ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων που προκύπτει από την επιλογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τις εξετάσεις της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου, αναδεικνύει με Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης με την συνυπογραφή του Τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη και 37 ακόμη Βουλευτών.
«Η κυβέρνηση νομοθετεί στη βάση της διάκρισης, του αποκλεισμού και του κοινωνικού διχασμού» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αρνείται να εξετάσει οποιοδήποτε διορθωτικό μέτρο που να αφορά την κοινωνική πλειοψηφία των μαθητών και των οικογενειών τους, που μαστίζονται από την πληθωριστική - και όχι μόνο - κρίση. Εφαρμόζει μια διαγωνιστική διαδικασία αντιπαραγωγική, ψυχοφθόρα και οικονομικά εξαντλητική για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς την στιγμή μάλιστα που όπως είναι ευρέως γνωστό, ότι το φαινόμενο απουσίας των μαθητών από τα σχολεία και στροφής τους προς τα φροντιστήρια προκειμένου να λύσουν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, επεκτείνεται με γεωμετρική πρόοδο.».
Στην Ερώτηση, αφού τονίζεται ότι στις εξετάσεις θα «διακριθούν» μόνο όσοι διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στα κόστη των φροντιστηρίων, ερωτάται η Υπουργός:
Πως αποτιμάται, από άποψη ουσιαστικής κάλυψης του συνόλου της διδακτέας ύλης, ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων.
Ποια στοιχεία έχουν αξιοποιηθεί από τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων για έναν καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό αλλά και διαμόρφωση πιο εμπεριστατωμένων και στοχευμένων εκπαιδευτικών εργαλείων για τη βελτίωση των ακολουθούμενων διδακτικών και μαθησιακών προτύπων και μεθόδων.
Εάν και πως σχεδιάζεται η στήριξη των οικογενειακών προϋπολογισμών για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της αυξανόμενης «παραπαιδείας», ως απόρροια της λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων.
Εάν προτίθεται η Υπουργός να εξετάσει την κατάργηση της λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο.