Ο Νίκος Σκουλάς, δικηγόρος, Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης και εκ νέου υποψήφιος με τον Σταύρο Αρναουτάκη, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο iraklioblog.
ΚΟΣΜΗΜΑ Πλουμή - Παραγιουδάκης. Σε κάθε όμορφη στιγμή, δίπλα σας με αγάπη! Ηράκλειο οδός 1821 & Κόσμων γωνία, τ.2810333337
Διαβάστε τι μας είπε για τα έργα που μας επηρεάζουν στην καθημερινότητά μας, τα επόμενα πολιτικά του σχέδια αλλά και τους στόχους που έχει θέσει.
Πολλά και σημαντικά τα έργα οδικής ασφαλείας της Περιφέρειας Κρήτης που ολοκληρώθηκαν το τελευταίο διάστημα, σημαντικά αυτά που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα και για τον προγραμματισμό των επόμενων μηνών;
Πράγματι, καταφέραμε και ολοκληρώσαμε πολλές καίριες παρεμβάσεις στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο ολόκληρης της Κρήτης. Έργα που αναβάθμισαν τις συνθήκες ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων, βελτίωσαν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας και ανταποκρίθηκαν σε πάγια, δίκαια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.
Το κάθε έργο έχει – τουλάχιστον – δυο παραμέτρους σπουδαιότητας, ως προς τον αντίκτυπό του. Από τη μια, για τους πολίτες που το χρησιμοποιούν και από την άλλη, για τη συμβολή του στην μεγάλη εικόνα, που δεν είναι άλλη από την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, ως συνόλου.
Προτεραιοποιώ λοιπόν την ασφαλτόστρωση περιμετρικά του Ηρακλείου και του Γαζίου από το Αεροδρόμιο ως το εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα με νέα αντιολισθηρή άσφαλτο η οποία συμπεριλαμβάνει τους κόμβους Παπαναστασίου, Φοινικιάς, Γαζίου, Λινοπεραμάτων αλλά και παραπέρα Παλαιόκαστρο και Φόδελε. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο που διανύουμε ασφαλτοστώνοντας το νότιο ρεύμα από Λινοπεράματα έως Γιόφυρο. Πρόκειται για εξελισσόμενο προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ που αφορά όλο τον ΒΟΑΚ.
Μαζί με αυτό θα αποκατασταθεί τις επόμενες εβδομάδες και η άσφαλτος της Παλιάς Εθνικής Οδού από τον Άγιο Νικόλαο στον Κόμβο Γαζίου έως την στροφή προς Κουρήτες μήκους περίπου 800 μέτρων. Το φθαρμένο αυτό τμήμα αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα στο μεγαλύτερο μέρος του Μαλεβιζίου ιδίως προς Κρουσώνα, Τύλισσο και Καλέσα αλλά και προς το Μυλοπόταμο την οποία σχεδιάζουμε να βελτιώσουμε με την νέα ασφαλτόστρωση. Επιπλέον θα παροχετεύσουμε τα νερά που συνήθως λιμνάζουν εκεί στην φυσική τους κοίτη.
Σπουδαίο είναι επίσης το έργο επέμβασης σε 352 σημεία Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας σε όλο το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης, προϋπολογισμού 34.000.000 ευρώ το οποίο είναι σε φάση ολοκλήρωσης για την Π.Ε. Ηρακλείου.
Είναι πια πραγματικότητα ο δρόμος προς ορεινό Μαλεβύζι και Μυλοπόταμο, τμήμα του οποίου παραδώσαμε πέρυσι τον Αύγουστο από τον Κόμβο του Στρούμπουλα έως το Αστυράκι μήκους 7,8 χιλιομέτρων.
Είδαμε τον Ιούλιο την έναρξη των εργασιών για το φράγμα της Πλακιώτισσας με χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Περιφέρεια από το Υπουργείο τον Μάρτιο του 2023 ποσού 3.600.000 που αρκεί για την τελική έμφραξη του έργου. Αναμένουμε την σταδιακή πλήρωση με νερό του φράγματος από το φθινόπωρο του 2024. Διευκρινίζεται ότι είναι μεν έργο του Υπουργείου αλλά διευθύνουσα υπηρεσία είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης.
Έχουμε σε εξέλιξη τους διαγωνισμούς για τις μελέτες των έργων της επόμενης γενιάς. Αυτοί αφορούν στην παράκαμψη Μοιρών την παράκαμψη Τυμπακίου, την παράκαμψη Σητείας προς Πισκοκέφαλο, την επέμβαση στην Παλαιά Εθνική Οδό από Γούβες έως Χερσόνησσο και από Χερσόνησσο έως Μάλια καθώς και την αναμόρφωση της Ε97 από τις Γούρνες Τεμένους έως την διακλάδωση προς Σταυράκια με διαχωριστικό στηθαίο.
Υπήρξαν έργα στα οποία αντιμετωπίσατε δυσκολίες; Και αν ναι, πώς τις ξεπεράσετε;
Κάθε έργο έχει τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του. Και όλες ξεπερνιούνται με τον συντονισμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, την επαγγελματική αρτιότητα των υπηρεσιακών στελεχών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης αλλά και τις συνεργασίες που αναπτύσσουμε με τις τοπικές αρχές. Τα προβλήματα συνήθως προκύπτουν από απρόβλεπτες καταστάσεις. Μια τέτοια περίπτωση αντιμετωπίσαμε στο έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στη Μεσαρά, σε τμήμα του οδικού δικτύου Μοιρών – Τυμπακίου στη λεγόμενη «στροφή Λεονταράκη». Αλλά όπως ανέφερα, η ευελιξία και τα αντανακλαστικά μας ήταν τέτοια, που το έργο προχώρησε, ολοκληρώθηκε και σήμερα το απολαμβάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής.
Κάποιο έργο για το οποίο χρειάστηκαν υπερβάσεις οι οποίες φαίνονταν, αρχικά, ανυπέρβλητες;
Η εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και η εφαρμογή του ν. 4412/2016 περί δημοσίων έργων κάνει και τα πιο δύσκολα να γίνονται εφικτά. Ο κόμβος του Αρκαλοχωρίου και το φράγμα της Πλακιώτισσας είναι για παράδειγμα δύο έργα που παρουσίασαν σημαντικές δυσχέρειες στην ολοκλήρωσή τους. Όμως τώρα δουλεύονται με ορατό το σημείο παράδοσής τους εντός του 2024.
Μαχόμενος δικηγόρος, αντιπεριφερειάρχης σε έναν δύσκολο τομέα, των τεχνικών έργων, αλλά και με έντονη συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις και εκδηλώσεις. Περιγράψατε της ένα τυπικό 24ωρο της καθημερινότητας;
Δεν νομίζω ότι αποτελώ ιδιαίτερη περίπτωση. Πολύς κόσμος ασχολείται με περισσότερους από έναν τομείς. Η καθημερινότητά μου ξεκινάει από την Περιφέρεια και την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Συνεχίζεται με συνεργασίες με άλλους φορείς για την πρόοδο των έργων, αυτοψίες και συσκέψεις, ενώ και η νομική μου ιδιότητα διατηρεί ένα σημαντικό μέρος του 24ώρου. Αυτή άλλωστε είναι η επιστήμη μου, η δουλειά μου. Η δε οικογένεια και οι φίλοι μου, σαφώς και δεν λείπουν από το πρόγραμμα. Είναι ευκαιρία αποφόρτισης και δημιουργίας όμορφων αναμνήσεων και, ευχάριστων συζητήσεων. Έστω και για λίγη ώρα. Κατά τα λοιπά, σε αυτό που λέμε «κοινωνικές υποχρεώσεις» προσωπικά αφαιρώ την δεύτερη λέξη, την «υποχρέωση». Δεν αισθάνομαι «υποχρεωμένος» να παρευρεθώ σε μια εκδήλωση. Πηγαίνω όπου μου επιτρέπει ο φόρτος της καθημερινότητας με σκοπό να ανταποκριθώ στην τιμή των προσκλήσεων. Επίσης για να έχω την χαρά να συναντηθώ με ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ. Γιατί, ξέρετε, αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο των εκδηλώσεων της Κρήτης: Αποτελούν προεχόντως ευκαιρία ανταμώματος σύμφωνα και με τις παραδόσεις του τόπου μας.
Ποια είναι τα επόμενα πολιτικά σας σχέδια; Οι στόχοι που έχετε θέσει;
Είμαι για δεύτερη φορά υποψήφιος με τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και τον συνδυασμό «Για την Κρήτη μας», ως υποψήφιος σύμβουλος της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου. Έναν άνθρωπο που σέβομαι και εκτιμώ, ο οποίος έχει πολλά ακόμα να προσφέρει στην Κρήτη.
Θέτω λοιπόν στη διάθεση των συμπολιτών μας τον απολογισμό του έργου μας. Ζητώ να με αξιολογήσουν αυστηρά. Και εφόσον με κρίνουν θετικά, να μου δώσουν ξανά με την ψήφο τους την 8η Οκτωβρίου τη δυνατότητα να συνεχίσω αυτόν τον αγώνα, αυτή την πορεία. Με τις ίδιες αξίες και τις ίδιες αρχές, με αγάπη και σεβασμό στον άνθρωπο, αλλά με περισσότερες γνώσεις και εμπειρία πια.
Ποιος είναι ο Νίκος Σκουλάς
Γεννήθηκα στις 17 Αυγούστου 1971. Είμαι το δεύτερο παιδί του ιερέα Κωνσταντίνου και της Ρίτας Σκουλά από τα Ανώγεια.
Αποφοίτησα από την Νομική Σχολή του ΑΠΘ.
Υπηρέτησα την θητεία μου ως έφεδρος αξιωματικός και φέρω τον βαθμό του Εφέδρου Υπολοχαγού Πεζικού .
Είμαι Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και ασκώ το επάγγελμά μου στο Ηράκλειο, από το 2000.
Είμαι παντρεμένος με τη βιβλιοθηκονόμο, Νίκη Σκανδάλη.
Το 2019, εκλέχτηκα για πρώτη φορά Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Ηρακλείου, με τον συνδυασμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, ο οποίος μου εμπιστεύτηκε και με πρότεινε για εκλογή στις ακόλουθες θέσεις:
• Οκτώβριος 2019 – Φεβρουάριος 2022: Πρόεδρος Επιτροπής Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.
• Σεπτέμβριος 2019 έως σήμερα: Εκλεγμένο Μέλος Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Κρήτης.
• Σεπτέμβριος 2019 έως σήμερα: Εκλεγμένο & Επιλεγμένο Μέλος Επιτροπής Περιβάλλοντος Περιφέρειας Κρήτης
• Απρίλιος 2022– Ιούνιος 2022: Εντεταλμένος Σύμβουλος Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης
• Ιούνιος 2022 έως σήμερα: Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού και Υποστήριξης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης
Πολλά και σημαντικά τα έργα οδικής ασφαλείας της Περιφέρειας Κρήτης που ολοκληρώθηκαν το τελευταίο διάστημα, σημαντικά αυτά που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα και για τον προγραμματισμό των επόμενων μηνών;
Πράγματι, καταφέραμε και ολοκληρώσαμε πολλές καίριες παρεμβάσεις στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο ολόκληρης της Κρήτης. Έργα που αναβάθμισαν τις συνθήκες ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων, βελτίωσαν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας και ανταποκρίθηκαν σε πάγια, δίκαια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.
Το κάθε έργο έχει – τουλάχιστον – δυο παραμέτρους σπουδαιότητας, ως προς τον αντίκτυπό του. Από τη μια, για τους πολίτες που το χρησιμοποιούν και από την άλλη, για τη συμβολή του στην μεγάλη εικόνα, που δεν είναι άλλη από την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, ως συνόλου.
Προτεραιοποιώ λοιπόν την ασφαλτόστρωση περιμετρικά του Ηρακλείου και του Γαζίου από το Αεροδρόμιο ως το εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα με νέα αντιολισθηρή άσφαλτο η οποία συμπεριλαμβάνει τους κόμβους Παπαναστασίου, Φοινικιάς, Γαζίου, Λινοπεραμάτων αλλά και παραπέρα Παλαιόκαστρο και Φόδελε. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο που διανύουμε ασφαλτοστώνοντας το νότιο ρεύμα από Λινοπεράματα έως Γιόφυρο. Πρόκειται για εξελισσόμενο προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ που αφορά όλο τον ΒΟΑΚ.
Μαζί με αυτό θα αποκατασταθεί τις επόμενες εβδομάδες και η άσφαλτος της Παλιάς Εθνικής Οδού από τον Άγιο Νικόλαο στον Κόμβο Γαζίου έως την στροφή προς Κουρήτες μήκους περίπου 800 μέτρων. Το φθαρμένο αυτό τμήμα αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα στο μεγαλύτερο μέρος του Μαλεβιζίου ιδίως προς Κρουσώνα, Τύλισσο και Καλέσα αλλά και προς το Μυλοπόταμο την οποία σχεδιάζουμε να βελτιώσουμε με την νέα ασφαλτόστρωση. Επιπλέον θα παροχετεύσουμε τα νερά που συνήθως λιμνάζουν εκεί στην φυσική τους κοίτη.
Σπουδαίο είναι επίσης το έργο επέμβασης σε 352 σημεία Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας σε όλο το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης, προϋπολογισμού 34.000.000 ευρώ το οποίο είναι σε φάση ολοκλήρωσης για την Π.Ε. Ηρακλείου.
Είναι πια πραγματικότητα ο δρόμος προς ορεινό Μαλεβύζι και Μυλοπόταμο, τμήμα του οποίου παραδώσαμε πέρυσι τον Αύγουστο από τον Κόμβο του Στρούμπουλα έως το Αστυράκι μήκους 7,8 χιλιομέτρων.
Είδαμε τον Ιούλιο την έναρξη των εργασιών για το φράγμα της Πλακιώτισσας με χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Περιφέρεια από το Υπουργείο τον Μάρτιο του 2023 ποσού 3.600.000 που αρκεί για την τελική έμφραξη του έργου. Αναμένουμε την σταδιακή πλήρωση με νερό του φράγματος από το φθινόπωρο του 2024. Διευκρινίζεται ότι είναι μεν έργο του Υπουργείου αλλά διευθύνουσα υπηρεσία είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης.
Έχουμε σε εξέλιξη τους διαγωνισμούς για τις μελέτες των έργων της επόμενης γενιάς. Αυτοί αφορούν στην παράκαμψη Μοιρών την παράκαμψη Τυμπακίου, την παράκαμψη Σητείας προς Πισκοκέφαλο, την επέμβαση στην Παλαιά Εθνική Οδό από Γούβες έως Χερσόνησσο και από Χερσόνησσο έως Μάλια καθώς και την αναμόρφωση της Ε97 από τις Γούρνες Τεμένους έως την διακλάδωση προς Σταυράκια με διαχωριστικό στηθαίο.
Υπήρξαν έργα στα οποία αντιμετωπίσατε δυσκολίες; Και αν ναι, πώς τις ξεπεράσετε;
Κάθε έργο έχει τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του. Και όλες ξεπερνιούνται με τον συντονισμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, την επαγγελματική αρτιότητα των υπηρεσιακών στελεχών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης αλλά και τις συνεργασίες που αναπτύσσουμε με τις τοπικές αρχές. Τα προβλήματα συνήθως προκύπτουν από απρόβλεπτες καταστάσεις. Μια τέτοια περίπτωση αντιμετωπίσαμε στο έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στη Μεσαρά, σε τμήμα του οδικού δικτύου Μοιρών – Τυμπακίου στη λεγόμενη «στροφή Λεονταράκη». Αλλά όπως ανέφερα, η ευελιξία και τα αντανακλαστικά μας ήταν τέτοια, που το έργο προχώρησε, ολοκληρώθηκε και σήμερα το απολαμβάνουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής.
Κάποιο έργο για το οποίο χρειάστηκαν υπερβάσεις οι οποίες φαίνονταν, αρχικά, ανυπέρβλητες;
Η εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και η εφαρμογή του ν. 4412/2016 περί δημοσίων έργων κάνει και τα πιο δύσκολα να γίνονται εφικτά. Ο κόμβος του Αρκαλοχωρίου και το φράγμα της Πλακιώτισσας είναι για παράδειγμα δύο έργα που παρουσίασαν σημαντικές δυσχέρειες στην ολοκλήρωσή τους. Όμως τώρα δουλεύονται με ορατό το σημείο παράδοσής τους εντός του 2024.
Μαχόμενος δικηγόρος, αντιπεριφερειάρχης σε έναν δύσκολο τομέα, των τεχνικών έργων, αλλά και με έντονη συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις και εκδηλώσεις. Περιγράψατε της ένα τυπικό 24ωρο της καθημερινότητας;
Δεν νομίζω ότι αποτελώ ιδιαίτερη περίπτωση. Πολύς κόσμος ασχολείται με περισσότερους από έναν τομείς. Η καθημερινότητά μου ξεκινάει από την Περιφέρεια και την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Συνεχίζεται με συνεργασίες με άλλους φορείς για την πρόοδο των έργων, αυτοψίες και συσκέψεις, ενώ και η νομική μου ιδιότητα διατηρεί ένα σημαντικό μέρος του 24ώρου. Αυτή άλλωστε είναι η επιστήμη μου, η δουλειά μου. Η δε οικογένεια και οι φίλοι μου, σαφώς και δεν λείπουν από το πρόγραμμα. Είναι ευκαιρία αποφόρτισης και δημιουργίας όμορφων αναμνήσεων και, ευχάριστων συζητήσεων. Έστω και για λίγη ώρα. Κατά τα λοιπά, σε αυτό που λέμε «κοινωνικές υποχρεώσεις» προσωπικά αφαιρώ την δεύτερη λέξη, την «υποχρέωση». Δεν αισθάνομαι «υποχρεωμένος» να παρευρεθώ σε μια εκδήλωση. Πηγαίνω όπου μου επιτρέπει ο φόρτος της καθημερινότητας με σκοπό να ανταποκριθώ στην τιμή των προσκλήσεων. Επίσης για να έχω την χαρά να συναντηθώ με ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ. Γιατί, ξέρετε, αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο των εκδηλώσεων της Κρήτης: Αποτελούν προεχόντως ευκαιρία ανταμώματος σύμφωνα και με τις παραδόσεις του τόπου μας.
Ποια είναι τα επόμενα πολιτικά σας σχέδια; Οι στόχοι που έχετε θέσει;
Είμαι για δεύτερη φορά υποψήφιος με τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και τον συνδυασμό «Για την Κρήτη μας», ως υποψήφιος σύμβουλος της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου. Έναν άνθρωπο που σέβομαι και εκτιμώ, ο οποίος έχει πολλά ακόμα να προσφέρει στην Κρήτη.
Θέτω λοιπόν στη διάθεση των συμπολιτών μας τον απολογισμό του έργου μας. Ζητώ να με αξιολογήσουν αυστηρά. Και εφόσον με κρίνουν θετικά, να μου δώσουν ξανά με την ψήφο τους την 8η Οκτωβρίου τη δυνατότητα να συνεχίσω αυτόν τον αγώνα, αυτή την πορεία. Με τις ίδιες αξίες και τις ίδιες αρχές, με αγάπη και σεβασμό στον άνθρωπο, αλλά με περισσότερες γνώσεις και εμπειρία πια.
Ποιος είναι ο Νίκος Σκουλάς
Γεννήθηκα στις 17 Αυγούστου 1971. Είμαι το δεύτερο παιδί του ιερέα Κωνσταντίνου και της Ρίτας Σκουλά από τα Ανώγεια.
Αποφοίτησα από την Νομική Σχολή του ΑΠΘ.
Υπηρέτησα την θητεία μου ως έφεδρος αξιωματικός και φέρω τον βαθμό του Εφέδρου Υπολοχαγού Πεζικού .
Είμαι Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και ασκώ το επάγγελμά μου στο Ηράκλειο, από το 2000.
Είμαι παντρεμένος με τη βιβλιοθηκονόμο, Νίκη Σκανδάλη.
Το 2019, εκλέχτηκα για πρώτη φορά Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Ηρακλείου, με τον συνδυασμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, ο οποίος μου εμπιστεύτηκε και με πρότεινε για εκλογή στις ακόλουθες θέσεις:
• Οκτώβριος 2019 – Φεβρουάριος 2022: Πρόεδρος Επιτροπής Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.
• Σεπτέμβριος 2019 έως σήμερα: Εκλεγμένο Μέλος Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Κρήτης.
• Σεπτέμβριος 2019 έως σήμερα: Εκλεγμένο & Επιλεγμένο Μέλος Επιτροπής Περιβάλλοντος Περιφέρειας Κρήτης
• Απρίλιος 2022– Ιούνιος 2022: Εντεταλμένος Σύμβουλος Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης
• Ιούνιος 2022 έως σήμερα: Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού και Υποστήριξης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης